maandag 13 juni 2011

Van het één komt het ander...


Dit weekend waren we op de De Westfriese Tuinfair in Midwoud.
Al jaren ben ik trouw bezoeker, meestal goed voor meerdere dagen...
Er hangt een hele leuke, ongedwongen sfeer. Op meerdere plaatsen kun je even lekker zitten met wat lekkers, steeds is er voor kinderen wat te doen en geregeld kom je een theaterfiguur tegen.
En er zijn natuurlijk heel veel leuke stands waar van alles te koop is. Mijn favoriet is de hoek in de boomgaard waar de spullen staan van "Jolandelijk".
En ook daar ben ik dus dit jaar weer goed geslaagd! 

2 hoge gaas-kratten!

Thuis gekomen ben ik natuurlijk meteen weer gaan schuiven...
Jack dacht dat z'n hout-voorraad er wel in kon...
maar daar dacht ik dus even anders over!

Perfect voor (lange!) rollen inpakpapier!
(oeps....ik heb genoeg voor de eerste 10 jaar!)

Het speeltafeltje van de kinderen met de twee krukjes is weg.
In de tweede mand nog wat los spul.
Ik ben tevreden!

Maar ja, die lange rollen inpakpapier lagen natuurlijk eerst ergens anders..
en daar was nu weer een plekje vrij...
Misschien kunnen daar mijn vlaggetjes en slingers wel beter liggen...
En op dat vrijgekomen plekje kunnen dan mooi de reserve lampbollen en batterijen..
en dan kunnen in de kast de administratiemappen
(die altijd op de planken uit het zicht stonden, maar sinds het raam er is niet meer)

en dan....
en dan....

Kortom ik zat tot m'n nek aan toe in de papieren,
fotoboeken, rommeltjes,  knutselspullen en feestversiering...
Alles is weer doorgespit, van plek veranderd, veel weggegooid en uitgezocht...

Tot slot Jack even een rondleiding door zijn eigen huis gegeven...
("hier staan nu de lampbollen, daar het printpapier, zie je wel hoe handig..?")



Zo: opgeruimd staat netjes!

Iemand vroeg trouwens nog naar de boekenkast...Jack heeft hem zelf, op maat,  gemaakt.
De onderkasten zijn ontzettend diep en goed voor enorm veel opbergruimte, erboven zit een koof met verlichting.De boeken staan achter glas, stofvrij, te pronken!

En ik zit nu blij,  op dat ene stoeltje
(met veel licht door het nieuwe raam!)
dit stukje te tikken!

Fijne week allemaal!


21 opmerkingen:

Bonjade zei

Prachtige manden zeg..idd opgeruimd staat netjes......
En je kast vind ik super!
Fijne avond
Lieve groet

Unknown zei

whahahahahahaha hoe herkenbaar!!!!!! Hele huis op zn kop maar die manden zijn GEWELDIG!!!!!

Liefs,
Lynda

Jansepans zei

Je manden zijn geweldig. En ja dan moet de boel om.... Fijne week. geniet van je aankopen en je opgeruimde huis. Groetjes

Linda zei

Lekker bezig ! En wat een geweldige manden.
Fijne avond nog.
Lieve groeten , Linda

Tanja zei

Lekker joh, dat gevoel van dat alles een (opnieuw) plekje heeft gekregen. Ik vind je manden super leuk en vooral errug handig.
Fijne week

Liefs
Tanja

Claudia Leertouwer zei

Ben je toch mooi van al je zooi af tijdens dit pinksterweekend!

Home and Lifestyle zei

Ohhh, die manden zijn inderdaad gaaf...hier staan de rollen inpakpapier in de kast op de grond in een vaas, maar die valt vaak om :-(!

Ik wens je een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Al is het als je bezig bent een rommel, daarna is het dubbel en dwars genieten..van het opgeruimde spul én van de stoere manden!
Jack tevreden na je verplaatsactie?
Groeten, Corine(THUIS)

Kaatje zei

Ik ben gisteren geweest, wat een leuke fair. Ik was voor het eerst. Idd is de boongaard echt super leuk. Ik heb ook wat kleine spulletjes gekocht bij de kraam naast Jolandelijk. Bij haar winkel wil ik ook nog eens langs gaan. Je manden zijn super!! groetjes, Karin
ps:was de vlaai lekker??

Marja zei

Gave manden hoor..Tja van het een komt dan het ander hè..Wel lekker opgeruimd dat weer wel!
Fijne avond nog..

Groetjes Marja

Ger zei

Heb jij dat nou ook.....Nieneke, als jij ''wat'';-) verplaatst dat je dan de eerste weken naar de plek loopt in huis waar het voorheen stond?

En jij gaf vandaag heel veel 'n ander plekje....

Je manden zijn echt leuk, oh.....Jolandelijk....ik kan er niet wegkomen als ik op de boerderij ben!!! Paar weken geleden kocht ik er nog wat leuks en we zaten heerlijk buiten in het zonneke met koffie en home made worteltjestaart.

Was graag naar de fair gegaan, had er ''wel wat'' kilometertjes voor over gehad....maar we hadden wat anders gepland.

Fijne (blog)week!
Liefs,
Ger

Alle mooie dingen zei

mooie manden.... maar hout zou er ook heel mooi in staan hoor! ;)
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

It's me zei

Geweldige manden .....de rest ook !! superrrr....fijne week liefs van mij...xxx..

flowersandhome zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Mirella zei

hahaha... heel herkenbaar !! hier ook als ik eenmaal begin dan haal ik alles overhoop en aan het eind van de dag lijkt het alsof ik niets heb gedaan ;-) alles ligt dan overhoop.

De manden zijn echt mooi!!!

Floor zei

Heel gave manden !

Mayflower zei

Herkenbaar hihi....van het één komt het ander en zo blijven we heerlijk bezig.
Wat ben je goed geslaagd, je manden zijn prachtig en zo heb je er weer veel opbergruimte bij. Je boekenkast is trouwens ook heel mooi, dat heeft je manlief mooi gemaakt.
Was gezellig hè op de Fair. Ik heb me ook zitten te vergapen aan de spullen in de boerderij, mooi keukens, ben me al aan het oriënteren voor een nieuwe keuken, niet direkt, maar toch even wat inspiratie opdoen.
Fijne week en een lieve groet, Mea

leonieke zei

ja dat was ik! van die vraag over de kast,. dank voor het antwoord. hij is prachtig! en je draadmanden ook.

Haikey love of living zei

Je manden zijn in één woord geweldig!
ene die foto van mijn tuinhuisje komt nog hoor!!

fijne avond!

Haikey

hokje zei

Prachtige manden en inderdaad ideaal voor de voorraad inpakpapier (zie ook elke keer weer mooi papier, terwijl ik al zoveel heb ;)) Wel grappig dat door deze aanschaf er nog veel meer veranderd is.

Fijne avond,
Miranda

alma zei

Hoe herkenbaar Nieneke! Wat een handig idee al die rollen in de mand. Heerlijk om lekker even door je eigen huis te struinen. En het één en ander nog handiger op te ruimen en neer te zetten. Moet hier ook nodig gebeuren ;) Maar als ik eenmaal ga beginnen.... zucht!

Lieve groet
Alma